lördag 11 februari 2012

Försöker somna. Lite. Sova en timme. Hade varit skönt. Jag är glad. Faktiskt. Iiih som jag brukade säga när jag kände lycka. Men det var töntigt. Konstigt. Jag köpte en karta över Paris idag. Vill åka båt dit. Inatt när jag sov dom där två timmarna drömde jag att jag var i ett annat land, vet inte vilket. Du hade en hatt. Men du var inte särskilt intresserad av något som helst. Långt borta. Mjukt.
Ditt hår i min hand. Din andra hand i min hand. Du vet. Det där jag tyckte om. Som du tyckte var jobbigt. Trött hela dagen efter.
Jag bygger en cirkus. Tog sand från ett ställe jag tycker om. Små små lampor som hänger runt om. Sydde små röda gardiner i sammet. Och gjorde som ett tält i olika nyanser av grönt. Inte färdig.
Sen målade jag en sjöman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar